04
05
2012
--

Brad Whitford interjú

Brad az Experience Hendrix turné egyik állomásán beszélgetett a Classic Rock Revisited riporterével, következzenek az érdekesebb kérdések és válaszok:

 

Hatott Hendrix zenéje az Aerosmith-re?

Igen, de sokkal inkább a személyisége és a zenéhez való viszonya. Egy képzett fül talán észreveszi a hatását a dalainkban, de zenei értelemben nem arra törekedtünk, hogy tisztelegjünk előtte. Annak idején ő volt maga a rockzene. Sosem találkoztunk személyesen, de a mai napig érzem magamon a hatásait.

Még mindig rajongsz a zenéért? Felébreszti ez a turné a rajongást benned?

A zene iránti rajongásom nagy részben felel azért, hogy itt vagyok. Csodálatos részt venni ezen a turnén, ilyen kiváló zenészekkel.

Az utóbbi időben sok szó esik az Aerosmith készülő, új lemezéről. Úgy hallottam, stílusában a '70-es évek albumaihoz lesz hasonló. Ez igaz?

Sokkal inkább, mint a korábbiak. Nem olyan mértékben, mint én szeretném, én teljes egészében a régi módszerekkel csináltam volna meg. A legtöbb esetben élőben játszottunk fel a dalokat. Ez nagyban visszahozza a régi szellemiséget. És persze ott van Jack Douglas, aki újra velünk dolgozik.

Magyarázd el nekem, hogyan képes egy producer hatni a zenekarra?

Egy banda esetében gyakran előfordul, hogy nem veszel észre totál egyértelmű dolgokat, és szükség van valakire, aki megteszi helyetted. Megesik, hogy túl magától értetődőnek tartasz mindent, ilyenkor kell egy ember, aki rámutat bizonyos hiányosságokra vagy vezeti a kezed. A zene iránti szeretet, mondom még egyszer, nagy szerepet játszik ebben az esetben, mert ha szereted a zenét és a zenésztársaid, akkor igyekszel a legjobb teljesítményt nyújtani. Jack ebben tud segíteni. Annak idején ő volt a zenekar hatodik tagja. Remekül illik közénk a mai napig.

Mind az öten megjártátok már a poklot ezzel a zenekarral. Remek banda persze, de időnként a teljes őrület jellemzi. Rád ugyanakkor látszólag nem jellemző a bajkeverés. Meg kell kérdeznem; te afféle békebíró vagy a csapatban vagy egyszerűen szeretsz a háttérbe húzódni?

Olyan értelemben mondhatjuk, hogy békebíró vagyok, hogy próbálom előre juttatni a dolgainkat. Az Aerosmith-nek időről időre muszáj baromságokon csámcsognia. És itt jövök én a képbe. Próbálom elsimítani ezeket az ügyeket.

Imádom Joe Perry játékát és sose tüntetném fel negatív színben. Ugyanakkor úgy gondolom, a Whitford nevű srác a zenekarban nem kapja meg azt az elismerést, amit megérdemelne. Zavar téged, hogy rendszerint Joe kerül a reflektorfénybe?

Előfordul, de manapság már nem izgat a dolog. Azok, akik igazán ismernek engem, tisztában vannak a szerepemmel, és nekem csak ez az, ami számít. A rajongóimért játszom, ők elismerik a képességeim.

A világ létező összes albuma fent van az iTunes-on, kivéve a Whitford/St. Holmes-t. Van valami oka ennek?

Lövésem sincs, miért nincs fent az iTunes-on. Imádom azt a lemezt. Tényleg nem tudom és nem is kérdeztem. Utána kell néznem. A saját példányom még megvan, csak nincs már lemezjátszóm hozzá. De utánanézek.

Láttad a 60 Minutes epizódot, ami az Aerosmith-ről szólt?

Láttam.

Mit gondolsz róla? Steven szerint ti mind a nyomába sem értek.

Számítottam erre. Szerintem Laura Logan észrevette, hogy sarokba szoríthatja Steven-t és meg is csinálta. Sajnáltam őt. Arra gondoltam, "Steven, mióta csinálod ezt? Nem tűnt fel, mire megy ki a játék? Nem vetted észre rajta, mire készül?"

Kihasználta, hogy egyedül van és addig beszéltette, míg kimondott valamit, ami növeli a nézettséget.

Így van, mindig ez a cél. Szerintem ez is része az Aerosmith-nek, hasznosnak tartom, hogy az emberek láthatták.

Előfordult már, hogy végignéztél az arany- és platinalemezeken a faladon és arra gondoltál, "Basszus, mi tényleg ilyen jók vagyunk."

Időnként igen, de nem túl gyakori. Olyan vagyok, mint bárki más, zajlik az élet, minden nap van valami, amivel épp foglalkoznom kell. Ritkán állok meg töprengeni. Egyszerűen örülök, hogy a gitározás tölti ki az életem.

Egy utolsó kérdés: úgy hallottam, a korai években cigarettapapírra nyomtátok rá az Aerosmith logót. Ez igaz?

Erre nem emlékszem. Lehetséges... De nekem nem rémlik ilyesmi. Az se, hogy láttam volna ilyet... de... lehetséges... nagyon is lehetséges.

Írta: joeperry | Tags: Címkék: interjú brad whitford
| |

A bejegyzés trackback címe:

https://aerosmith.blog.hu/api/trackback/id/tr544366005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blog.hu Sablonok (Népkert Kft.)