11
14
2012

Ötödik helyen tért vissza az Aerosmith

A kiadó elvárásainál alighanem kevesebb fogyott a megjelenést követő első héten az Aerosmith új stúdiólemezéből. A Music From Another Dimension 63.000 eladott példánnyal mindössze az ötödik helyen nyitott a Billboard Top 200-as listáján, ami nem túl biztató adat a folytatásra nézve még akkor sem, ha az online eladásokkal kombinált érték valamivel magasabban, 75.000 darabnál áll. Összehasonlítva a zenekar legutóbbi két stúdiólemezével szintén elég szerények az eredmények, hisz míg a Nine Lives 140.000 példánnyal vezette az eladásokat, a Just Push Play-ből még ennél is jóval több, 240.000 darab fogyott (igaz, ezzel is csak a 2. helyre futott be). Az album eredményei megegyeznek a 2004-es blues-feldolgozásokat tartalmazó korong, a Honkin' On Bobo-éval, jóllehet a zeneipar eladásainak visszaesését jól mutatja, hogy 2004-ben a Billboard lista 5. helyének eléréséhez még 160.000 eladott példányra volt szükség...

A lemez egyébként Japánban az 5., az Egyesült Királyságban a 14., Írországban a 32., Németországban a 33., Finnországban a 17. helyen debütált.

Update: Egy friss statisztika szerint jelenleg az Aerosmith lemeze a 4. legnépszerűbb világszerte, ilyen szempontból már egyáltalán nem szerepel rosszul.

Írta: joeperry | Tags: Címkék: hírek music from another dimension
| |

A bejegyzés trackback címe:

https://aerosmith.blog.hu/api/trackback/id/tr904907146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rocklud 2012.11.14. 19:28:13

Hát szomorú vagyok. Első helyre számítottam mindentől függetlenül. Hiányzott talán egy húzószám, mint volt a Jaded 2001-ben. Persze a világ is változik.

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2012.11.14. 20:03:18

@rocklud: Ebben az új, digitális korszakban nem számít rossznak ez a nyitás, bár túlságosan jónak sem. Nincs akkora igény a lemezekre, inkább dalokat töltenek le az emberek. A KISS és a ZZ Top lemeze is hasonlóan szerepelt.

schjani 2012.11.15. 04:01:06

Hát nagyon sajnálom. Én is első helyre számítottam,
de sajnos ebben a kategóriában azt kell mondjam hogy az 5.hely nagyon jó (mert valljuk be: sajnos mostanában ezekre van igény: LMFAO, Florida, Eminem...).
Sajnos nagyjából a 2000-s évek óta nem nagyon eladható a Rock zene :( (na jó kivétel az AC/DC 2008-s Black Ice albuma az majdnem mindenhol 1. lett) De ettől eltekintve sajnos igaz amit írtam...
Az a baj hogy az elmúlt 10-15 évben sokat változott a zenei ízlés (sajnos nem jó irányba).

+Nagyon jó lett az új album , de valljuk be: Nem ez a legjobb Aerosmith album.

Mind1 pozitívum: -Kaptunk egy nagyon jó Aerosmith albumot (ami azért lehetett volna egy kicsit jobb is).

Negatív: -Ahogy rocklud is írta hiányzott a húzószám (sajnos nem volt egy Jaded rangú dal sem (de a What Could Have Been Love szerintem egész jó lett))

-Rossz bele gondolni hogy lehet hogy ez az utolsó Aerosmith album. (Kéne még egy olyan album mint pl.: Toys, Rocks, Get A Grip, Just Push Play)

ui.: Nagyon jó album lett DE az Aerosmith-től 11év után egy "kicsit" jobb albumra számítottam.

rocklud 2012.11.15. 11:37:18

Most nézem, hogy nálunk meg a 14.? Az egész jó a fentiek tükrében.

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2012.11.15. 17:11:58

@rocklud: Nem rossz, bár nálunk az kb 14 eladott példányt is jelenthet:D

rocklud 2012.11.15. 19:29:45

:D Mondasz valamit. Hány ember is követi ezt a blogot?
Amúgy a japó bonus trackekről vélemény? Nekem bejönnek.

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2012.11.15. 20:24:02

A Shakey Ground baromi jó dal, én a helyükben simán feltettem volna a lemezre. Az I'm Not Talkin'-nak meg jóféle jam hangulata van, szerintem élőben vették fel az egészet.

Coryjazz 2012.11.19. 17:20:59

Hát én meg mérges vagyok, mert szeretném megvásárolni a CD-t, de akárhányszor járom végig a boltokat Kaposváron, sehol sem kapok! Hát így hogy emelkedjen az eladott példányszám??

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2012.11.19. 20:23:59

@Coryjazz: Miért nem rendeled meg online, általában másnapra kiszállítják.

Coryjazz 2012.11.20. 19:12:25

@joeperry: Hát mert én ilyen furcsa konzervatív ízlésű ember vagyok, akik szereti járni a boltokat, és - mint a régi szép időkben - levenni a polcról, kifizetni, otthon kicsomagolni, betenni a CD-lejátszóba, stb. Varázsa van (volt) ennek. Középiskolás koromban például a Rocks-ot úgy hozattam meg egy azóta már nem létező lemezbolttal. Tavaszi szünetben csak ezért bejöttem a városba, hogy megvehessem és hazavihessem. De azt hiszem igazad van, azok az idők lassan elmúlnak. A hét elején nem értem rá ezzel foglalkozni, de ha csütörtökig nem jön meg, akkor valóban megrendelem neten!

Blog.hu Sablonok (Népkert Kft.)