12
05
2012
--

Russ Irwin interjú

A Sun Sentinel interjúja Russ Irwin-nel:

Hogyan kezdtél el zongorázni?

Nyolc évesen a szüleim megvették nekem a The Stranger című Billy Joel lemezt. Korábban is játszottam már, de nem igazán érdekelt a dolog, míg meg nem hallgattam ezt az albumot. Így aztán megtanultam az összes Billy Joel számot és néhány Elton John dalt is. Nyolc-kilenc éves koromra a teljes repertoárjukat betéve tudtam. Sosem játszottam együtt Billy Joel-lel, de volt szerencsém találkozni vele néhányszor. Remek érzés összefutni a példaképeiddel.

15 éve hivatkoznak rád az Aerosmith "hatodik tagjaként". Mi a legemlékezetesebb pillanatod ebből az időszakból?

Mikor a Dream On-t játsszuk a színpadon, az mindig különleges élmény számomra. Vagy a legelső alkalom, mikor találkoztam és együtt énekeltem Steven Tyler-rel. Remekül összecseng a hangunk, ráadásul egy csodálatos ember. Azonnal a szívedbe zárod. Az is szép emlék, mikor először mentem el a meghallgatásra és közölték, hogy enyém a poszt.

Hogyan írtátok meg a What Could Have Been Love című dalt Steven Tyler-rel?

Épp egy ronda szakításon estem át. Steven-nek zajlott a válása és ha jól emlékszem, a szerzőtársunk, Marti ugyancsak rossz passzban volt. Azt hiszem, egyikünk sem volt tisztában azzal, min mennek keresztül a többiek. Később érdekes volt felismerni, ahogy lassan összeállt a dal, hogy mennyi energia költözött belé. Fantasztikus élmény hallani, hogy Steven Tyler a te dalszöveged énekli.

Mi a helyzet az új szólólemezeddel, a Get Me Home-mal? Miért vártál vele több, mint húsz évet?

Egy vastagon blues-alapú zongorás énekes-dalszerző anyag, amit erősen retró, élő módszerrel vettünk fel. A keverést ugyanakkor meglehetősen modernül csináltuk. Eltartott egy darabig, míg megszületett, ugyanis korábban lekötött a más előadókkal közös fellépés és dalszerzés, mint például Sting vagy Bryan Adams. A koncertek között rájöttem, hogy életem talán legjobb dalait írtam meg, és vétek lenne veszni hagyni őket. Tulajdonképpen spontán jött minden. Nem terveztem meg előre.

Hogyan vetted rá Steven Tyler-t, hogy énekeljen a lemezen?

Épp a kocsimban ültünk Steven háza előtt és az Aerosmith lemez nyers demóit hallgattuk, mikor lejátszottam neki a saját demóimat is, ő pedig kiszúrta magának a Crazy Too című dalt. Azt mondta, imádja és szívesen énekelne benne. Nagyszerű pillanat volt és a következő emlékem már csak az, ahogy a stúdióban énekli a dalomat. Csodás érzés felvenni egy saját lemezt, Steven pedig a hab a tortán.

Mire utal az album címe?

Többféleképp is megközelíthető. Tulajdonképpen arról van szó, hogy mikor régóta úton van már az ember, nagyon szeretne hazatérni. Nagy áldozatot jelent hátrahagyni a családod, mikor turnézol. Az elmúlt 15 évben gyakorlatilag állandóan úton vagyok.

Melyik Aerosmith dalt élvezed a legjobban élőben?

A Last Child-ot. Remek szám, jó a ritmusa és számomra ez ragadja meg leginkább az Aerosmith lényegét. Nem számít, hányadszor játsszuk el, mindig imádom.

Tudom, hogy sok legendával léptél már fel. Mit tanultál tőlük az évek során?

Rengeteg dolgot. A legfontosabb talán az, hogy mind emberek vagyunk és a zenészeket különleges kapcsolat köti össze, ami egészen varázslatos dolog. Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen kreatív emberek közt lehetek.

Kik voltak rád hatással zeneileg?

Fiatalon nagy The Police rajongó voltam. Később aztán következett Frank Zappa és Stevie Wonder. Elég régivágású fazon vagyok. Bírom a Stone Temple Pilots-t is.

Mikor nem turnézol, mivel foglalod el magad?

Szeretek otthon szöszmötölni. Persze a barátaimat sem hanyagolom el.

Hogy fest most az Aerosmith koncertműsora?

Remek keveréke a régi és új daloknak. Ütős a setlist.

Írta: joeperry | Tags:
| |

A bejegyzés trackback címe:

https://aerosmith.blog.hu/api/trackback/id/tr504948699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blog.hu Sablonok (Népkert Kft.)