10
14
2009

Joe Perry interjú

Dean Goodman friss interjúja Joe Perry-vel. Rocklud-nak javaslok egy jó pohár szíverősítőt olvasás előtt:)

Pozitívumként értékeled, hogy képes voltál önállóan kiadni egy lemezt azután, hogy az Aerosmith-szel évek óta képtelenek vagytok erre?

Naná, majd kiugrok a bőrömből, annyira jól összejött minden. Persze kezdetben minden energiámat az Aerosmith lemezre szántam, de aztán, ahogy rajtam kívülálló okokból az egész munka darabokra hullott, másnap már bele is fogtam a szólózásba. Rátaláltunk Hagen-re a Youtube-on, az asszony csak úgy belebotlott. Évek óta össze akartam már hozni a Project-et pár helyi sráccal, csak hogy legyen egy bandám. Ha például hívnak valahová jótékonyságból zenélni, jó, ha van körülöttem néhány arc, akiket felhívhatok. Úgyhogy egyszerűen telefonálgatni kezdtem, hogy szeretnének-e albumot csinálni velem. És ők igent mondtak. A legtöbb dalt korábban már ledemóztam. Néhány közülük az Aerosmith-nek íródott, néhány pedig saját használatra. Nagyjából összeállt az anyag. A legnagyobb feladatom a doboskeresés volt, ez beletartott némi időbe. De aztán minden összejött. Tulajdonképpen a lemez az Aerosmith turné kezdetére már elkészült, június elején. Jól megszerveztük. Csodálkoztunk is. Aztán, mikor az Aero turné félbeszakadt Steven lábsérülése miatt, újra összejöttünk és próbálni kezdtünk élőben is. Mindig is szerettem volna néhány szóló koncertet adni az Aerosmith bulik után. Így hát belevágtunk a próbákba. Így aztán mikor törölnünk kellett az Aero turnét, a Project már készen állt a saját koncertekre.

Azaz tulajdonképpen jól jártál az Aerosmith balszerencséjével.

Igen is meg nem is. Máig sajnálom, hogy félbe kellett szakítanunk azt a turnét, mert nagyon élveztem. Ott volt a ZZ Top, és tényleg jó koncerteket adtunk. Szomorú vagyok, de változtatni nem tudok rajta. Ez van. Annak örülök, hogy végül így alakult. Szükségem van arra, hogy gitározhassak. Készen álltam rá, egyszerűen átléptem egyik bandából a másikra.

A Do You Wonder tényleg egy olyan Aerosmith dal, amit a következő lemezre szántatok?

Olyasmi. Maga a dal már vagy 10 éve készen volt, de szöveg nélkül. Mindig is úgy gondoltam, kiváló Aerosmith nóta lehetne belőle. De bizonyos okok miatt – egyesek nem vették ki a részüket a munkából - sosem fejeztük be. Számtalanszor vártam Steven-re, de ő nem foglalkozott vele. Úgyhogy itt elakadtunk. Végül arra jutottam, ha nem lesz Aerosmith dal belőle, felhasználom én magam. Billie egyetlen éjszaka megírta a szöveget hozzá. Ő egy művész, fotográfus és költő. Én is írtam szövegeket ehhez a számhoz az évek során. Már a legutóbbi szólólemezemre is fel akartam tenni, de végül lemondtam róla, mert még mindig bíztam benne, hogy előbb-utóbb rákerül egy Aerosmith lemezre. Szívás. Ahhoz túl jó dal, hogy ott porosodjon. Aztán amikor Hagen elkezdett rá énekelni és kicsit átdolgozta a szöveget, rábólintottam.

Vannak még kiselejtezett Aerosmith dalok a lemezen?

Utálom ezt a szót, hogy kiselejtezett... de úgy harmadukat játszottam már a többieknek. Ilyen a Slingshot, a Freedom, a Heaven And Hell, és még néhány, aminek nem volt szövege. Refrénjük igen, de semmi több. Akkoriban úgy a dalok felét eljátszottam nekik, főként Steven-nek, de semmi visszajelzést nem kaptam.


Jókora pénzkidobás független kiadónál megjelentetni a dalokat egy Aerosmith lemez helyett. A Do You Wonder hatalmas sláger lehetett volna.


Igen, ha az Aerosmith foglalkozik vele és hisz benne. De az elmúlt 10 év nem erről szólt. Nem is írtam együtt dalt Steven-nel tíz éve. Én minden nap lemegyek a stúdiómba, dalokat írok, de ő inkább Mark Hudson-nal meg más tagokkal dolgozik. Velem soha. Egyszer sikerült rádumálnom, hogy jöjjön le egy napra, és akkor sikerült is megidéznünk kicsit a régi időket, ami nagyon bíztató volt számomra, mert jó ötletek születtek. Régen így írtuk a dalokat – ő dobolt és énekelt, én meg gitároztam rá. Ő később áttért a szintetizátorra, mert azon is tudott dobolni. Szóval jól indult a dolog, de azóta megint nem dolgoztunk együtt... nem tudom megmondani, miért. Csak annyit tudok, hogy azt az energiát, amit a Honkin’ lemezen is hallani, végül a két szólólemezembe gyúrtam bele. Szerintem bármelyik dal ráfért volna egy Aerosmith albumra is. De nélküle nem megy.

Kaptál visszajelzéseket az Aerosmith tagjaitól?

Igen. Brad és Tom dícsérte a lemezt. Joey eljött egy koncertünkre. Azt nem tudom, a lemezt hallotta-e. Brad-nek és Tom-nak megmutattam, és szerintem pozitívan vélekedtek róla. Brad-re nagyon kíváncsi voltam, hisz ő is gitáros, jól ismerjük egymás játékát, és szerinte igazán jól játszok rajta. Örülök, ha egy ilyen régi zenésztársamtól kapok dícséretet.

Na és Steven?

Fogalmam sincs, hallotta-e. Azt se tudom, a kislemez eljutott-e hozzá. Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy a legutóbbi szólóalbumomat ismeri. Azt mondta, arról tetszett neki pár dal, úgyhogy nem is tudom.

Mikor beszéltetek utoljára?

A Sturgis-i koncerten.

És azóta?

A menedzsmentje küldött pár e-mailt. Kaptunk egy levelet, még mikor visszamentünk Bostonba, amiben azt írja, mindent elintézett és pihenni szeretne. Azóta sem telefonált senkinek a bandában. Hagyjuk pihenni. A mendzsmenje időnként írogat.

Itt a vége?

Nem tudom. Fogalmam sincs. Örök optimista vagyok. Voltunk fent, voltunk lent, volt olyan időszak, hogy hónapokig nem beszéltünk Steven-nel. De aztán minden rendbejött. Szóval nem szokatlan, ami most történik, egyszerűen mindenki visszavonult a saját kis világába. Szerintem ez megerősítheti a bandát, legalábbis egy ekkora gépezet, mint az Aerosmith esetében. Kicsit mindenki kalandozik, aztán új élményekkel tér vissza. A legutóbbi szünet alatt Brad fellépett egy Hendrix emlékturnén és bikaként tért vissza közénk. Egészen kiválóan játszott. Ha ennyi éve vagy ugyanabban a bandában, időnként fontos szünetet tartani és mással foglalkozni. Ezért kezdtünk el külső dalszerzőkkel dolgozni. Mindig azt hittem, sosem lesz időm szólózni az Aerosmith mellett. Végül rájöttem, hogy belefér. Sőt, gazdagítja az Aerosmith-es játékomat.

Ez egy igazán jó lemez, megérdemelne egy másfél éves világturnét. Remélem, nem akarod rövidre fogni.

Nos, egyelőre novemberre tervezzük a turnét. Van úgy kilenc lekötött bulink NY-ban, Cleveland-ben, Chicagóban, Atlantában... Ezeket a koncerteket főként promóciós céllal kötöttük le az ünnepek miatt. De épp emiatt lesznek további, spontánabb bulik is. Aztán pedig januárban indul a valódi nagy turné. Ezeket a dalokat eleve a színpadra írtam. A legutóbbi lemezre inkább kipofozgatott demókat tettünk fel, soha nem is terveztem turnézni velük. De ez most más, mert végig az járt a fejemben, hogyan fogadja majd az anyagot a közönség, hisz még sosem játszottuk korábban. Persze az új lemez csak a gerincét alkotja a műsornak. Játszunk régi Project dalokat, Aerosmith nótákat, feldolgozásokat is, egyre többet. Az egész a turnéról, az élő zenéről szól.

Meddig tart majd a turné?

Minden úgy zajlik, mint régen: amint kitudódott, hogy újra összehozom a Project-et, kaptam néhány ajánlatot. Aztán ahogy elkészült a lemez, még többet kaptam. Összeállt a banda, még többet. Szerintem ahogy egyre többen hallanak minket, bővülni fog a turnéprogram is. Akárhogy is, bárhol hajlandóak vagyunk fellépni, ahol elférnek a cuccaink.

Akár Észak-Amerikán kívül is?

Szerte a világból kapok ajánlatokat fórumokon és Twitter-en. Még olyan helyekről is, ahol az Aerosmith sosem játszott. Persze ez főként az Államokra vonatkozik, hisz leggyakrabban itt kell megnyirbálnunk a turnéprogramot. De számomra minden hely egyformán fontos. Chicago épp úgy, mint Rockford. Srácok ezrei kíváncsiak a rock and roll-ra. Csak időt kell szánni rájuk, mi pedig sűrűbben tudunk színpadra állni, mint például az Aerosmith. (...)

Ezek szerint nemigen lesz Aerosmith turné jövőre.

Nem tudom. Mint mondtam, örök optimista vagyok... de egyelőre fogalmam sincs. Én nem állok le, az tuti, benne vagyok bármiben, ami örömet szerez. Mert ez a lényeg. Nagyon sajnálom az Aerosmith turnét, a rajongókat, a stábot és családjaikat, a bandát, mindenkit. De legfőképp azokat, akik a nehezen megkeresett pénzüket ölték bele a jegyekbe, hogy lássanak bennünket. Én így látom a helyzetet, és csak annyit tudok mondani, rajtam nem múlik semmi. Folyamatosan játszom, jobb formában, mint valaha. Vannak saját projektjeim, és szeretnék még többet a jövőben. De nem mondok nemet egy Aerosmith lemezre vagy turnéra vagy bármire. Bár őszintén szólva, a közeljövőben, 3-4 hónapon belül nem látok ezekre esélyt. Időre van szükségünk, míg mindenki egészséges lesz és Steven hajlandó újra a csapattal dolgozni.

El tudnád képzelni Hagent egy Aerosmith turnén?

Ummm, egyelőre a Project turnén számítok Hagenre, aztán majd meglátjuk. Fogalmam sincs. Nem beszélhetek sem a zenekar, sem az ő nevében.

Írta: joeperry | Tags: Címkék: interjú joe perry
| |

A bejegyzés trackback címe:

https://aerosmith.blog.hu/api/trackback/id/tr601450592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rocklud 2009.10.15. 15:09:21

Hát, úgy tűnik rosszabb a helyzet, mint látszott.
Azért az utolsó kérdést épeszű ember fel sem teszi. :)
(Az újságíró nyalós stílusa elég idegesítő, nem?)
Elképzelni nem tudom, hogy ez megvalósulna. :)

Lehet, hogy Joe-nak sok mindenben igaza van, de azt elfogadhatná, hogy nem ő az Aerosmith! Amúgy ez a "kiselejtezett" jó szó. Egyetlen kiselejtezett számot sajnálok, hogy nem adták ki, az "Innocent Man"-t. (Nincs meg valakinek véletlenül a teljes szám?)

De azért van egy pici reménysugár, ez a koncert például. Szeretem a Just Push Play-t, de ne legyen az utolsó album!

"So you best watch out what you do
And who you do it with
'Cause you'll be kickin' ass tonight
With the boys in Aerosmith "

mafli 2009.10.15. 19:59:18

Egyáltalán nem szimpatikus Joe viselkedése és hozzáállása az Aerosmith-hez. Elvileg az az ő bandája,nem értem mit erőlteti ezt a Projektes hülyeségét. Annak a Hagennek meg szerintem semmi nagy énekhangja nincs, hogy lehetne már elképzelni az Aerosmith-ben!!!
Az aero lemez készítése közben "az egész munka darabokra hullott, másnap már bele is fogtam a szólózásba" Rohadtul kiállt a saját bandája mellett ezzel, szörnyű gáz
Ja, és azt se értem minek Joe új lemezének turné, elég langyosra sikerült lemez, én nem reklámoznám agyon:P
AEROSMITH FOREVER!!!!!!

mafli 2009.10.15. 20:04:15

Ja és rocklud-nak igaza van, az újságíró stílusa tényleg gusztustalan, jó hogy már szerelmet nem vall Joe-nak.:P

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2009.10.15. 20:05:02

@rocklud: Az Innocent Man-ből nincs teljes verzió, csak egy rövid Nine Lives demó (gondolom, te is ezt ismered), de pletykálják, hogy az új lemezen rajta lehet majd. Bízzunk benne.

rocklud 2009.10.16. 10:34:08

Igen, az megvan. Egyetlen esetben (na jó, nem egyetlen esetben) nézném el az albummentes 10 évet, ha az Innocent Man rajta lenne. :) Sőt, legyen a címadó dal. :) Írok is este egy mailt Joe-nak. :)

j.a.cameron 2009.10.16. 10:58:51

Tényleg elég lehangoló ez az interjú. Köszönöm hogy megosztottad velünk magyarul is Tisztelt joeperry!!! :)

Az újságíró nagyon hatásvadász kérdéseket tesz fel + úgy nyáladzik, mint egy kutya.. :) ... de Joe válaszai meglepőek... lehet pont tele volt a t*ke az Aerosmith-el amikor készült az interjú, de azért fogalmazhatott volna finomabban is...

Szerintem az úja albuma nem lett túl jó, a 2005-ös szólólemeze is jobban tetszett.
Viszont ez a most adott privátkoncert szerintem jó jelként fogható fel az Aero-jövő szempontjából. Remélem kikerül pár videó a koncertről...

Egyébként amit én várok a kiadatlan számok közül az a 13. Csak majd fél perc került fel belőle a netre , azt hiszem a Get a grip-re készült volna, de már az a fél perc is rohadt jó, hátha ez is + az Innocent Man is felkerül majd :)

rocklud 2009.10.16. 11:09:31

+ Black Cherry, Hollywood, Bridges Are Burning
Lassan összerakjuk mi ezt az albumot!

j.a.cameron 2009.10.16. 11:12:46

@rocklud: Szívemből szólsz rocklud, mindhárom szám jöhet az új albumra :)

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2009.10.16. 12:08:05

@rocklud: A Hollywood nekem sose jött be, akkor már inkább Guilty Kilt, azt imádom:) A többiben egyetértünk.

rocklud 2009.10.16. 19:50:21

Na jó, az még felfér. :)

messin 2009.10.17. 08:10:09

Mindenesetre érdekes ez az interjú. Joe-ból nekem leginkább valamiféle önzés süt. És nem hiszem el, hogy nem találkoznak, nem beszélnek, csak Steven managementje üzenget, majd ilyen körülmények között (és ellenére) leadnak egy privát koncertet néhány nap múlva...

rocklud 2009.10.17. 16:41:24

Valami nem hagy nyugodni.
Mond valakinek valamit az, hogy Gonzaloc?? Ez a gyerek időnként felrak (gondolom saját) outtake feldolgozásokat a netre. (pl.: Heart of Passion, Innocent Man...) Honnan tudja, hogy hogy van az eredeti egy 12 másodperces darabból?? Léteznie kell ezek alapján teljes verziónak, ami kering valahol. Vagy csak az ő fantáziája?

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2009.10.17. 18:37:30

@rocklud: Nem nagyon ismerem a srácot, a weboldalát nézegettem párszor. Simán lehet, hogy csak az ismert demótöredékek alapján fantáziál; hacsak nem akkora mázlista, hogy valami úton-módon demószalagokat tud szerezni a stúdióból. Nem mondom, hogy lehetetlen, kering is pár ilyen a neten (a Permanent Vacation felvételeiről négy is, mind közel egy órás, nem tudom, ismered-e őket).

rocklud 2009.10.17. 19:16:08

Nem, nem ismerem. Hát akkor marad a várakozás! :)

mafli 2009.10.17. 22:18:13

Nekem a Heart of Passion tetszik legjobban(legalábbis az a pár másodperces részlet alapján amit ismerek). Nagyon remélem hogy az is fent lesz az új lemezen:)
Amúgy nagyon jó amiket itt felsoroltatok még(Hollywood, Black Cherry...is).
Az a Gonzaloc pont a heart of passiont is "feldolgozta", én sem értem honnan tudja hogy van az eredeti, de ha létezik valahol a neten, elküldhetné:P

Blog.hu Sablonok (Népkert Kft.)