03
23
2011

Tyler önmagát adja az Idol-ban

 
Amikor mások megítélése kerül szóba, az American Idol zsűritagja, Steven Tyler jól tudja, miről beszél.
 
„Egész életemben ítéletet mondtak rólam” – meséli az énekes. „Isten tudja, az Aerosmith-ben voltam én már Mick Jagger kisöccsétől Janis Joplin unokatesójáig minden.”
 
Manapság azonban Tyler örömmel nyugtázza, milyen pozitívan reagál az Idol közönsége erre a kissé izgága, mégis eredeti figurára, mely távol áll attól a zajos aréna-rock világtól, amit négy évtizeden át megszokhattak tőle.
 
Tyler állítja, büszke rá, hogy megkapta a lehetőséget, és végre nem csak úgy tekintenek rá, mint „az a zűrös srác az Aerosmith-ből”.
 
„Igazi csupaszív fickónak tartom magam. Ilyen vagyok. Majdnem a teljes karrierem végigkísérte a fájdalom, a szenvedés, a függőség, a fent és lent kettősége, házasságok, válások, ésatöbbi, de a zenében ez jó dolog. Az, hogy kicsit végre leállhatok az Idol kedvéért, teret enged nekem, hogy megmutathassam, ki is vagyok valójában.”
 
„Mert én ilyen vagyok – mindig is ilyen voltam” – folytatja. „Csak a rock and roll és a körítés elfedték. Most esélyt kaptam, hogy kibontakozzam. És őszintén imádom az Idolt emiatt.”
 
Több, mint 40 lehetséges jelölt meghallgatása után az Idol producerei végül azután figyeltek fel Tyler-re, hogy a notórius késő Fox-igazgatót, Mike Darnell-t egy napon a zongorán játszó énekes látványa fogadta az irodájában. De nem ő, hanem az ex-zsűritag Kara DioGuardi ismerte fel először a lehetőséget Tyler-ben, egy Aerosmith turnét követően.
 
„Együtt lógtunk, és épp azon gondolkodtam, mit kéne csinálnunk” – emlékszik vissza Tyler. „Beszélgettünk Kara-val – akivel egyébként Franciaországban együtt írtunk egy dalt ahhoz a japán filmhez -, és ő egyszer csak megkérdezte: ’Nem gondoltál még rá, hogy zsűrizhetnél az American Idol-ban?’ Aztán amikor odakerült a dolog és ők egy egyéniséget kerestek, én csak leültem a zongorához, és utána rögtön éreztem, hogy ez bizony szerelem első látásra.”
 
A producereknek azonnal megtetszett Tyler nyílt és őszinte személyisége.
 
„Először Randy Jackson-nal ebédeltem együtt, és csodálatos embernek ismertem meg. Aztán a turné alatt egy repülőúton megnéztem az Ilyen A Formám c. filmet Jennifer Lopez-zel, aki szívét-lélkét beletette a szerepébe – azt gondoltam, ha egy asztalnál ülhetnék vele és Randy-vel, abból valami gyönyörű sülne ki.”
 
„Kockázatos volt Simon Cowell nélkül belevágni – úgy éreztem, Amerika hiányolja majd a nyers, keresztbe-lenyellek típusú karakterét -, de vállalni akartam a rizikót. Nem tudtam biztosan, jó hatással lesz-e a karrieremre. Ma már persze hülyén hangzik, de tényleg bizonytalan voltam, belevágjak-e. De két perc gondolkodás után végül rávágtam, hogy ’Benne vagyok!’”
 
Sokat segített az is, hogy a producerek nem akarták visszafogni Tyler szabadszájúságát a műsorban. „Nigel Lythgoe odajött hozzám, hogy ’Ne aggódj, mondd ki bátran, amit csak akarsz!’ Én meg: ’Ez kib@szott jó!’ Mire ő: ’Ez egy családi show, haver.’ ’Na és...?’”
 
A „StevenTylerizmák”, vagyis a sajátos sziporkák, melyekkel az énekes rendszeresen illeti a versenyzőket, mára a show védjegyévé váltak. A rocker szerint - aki sose írja meg előre a szövegeit - ezek a szójátékok mára mindennapjai részévé váltak, hisz kezdettől fogva részei az Aerosmith dalszövegeknek.
 
„Keményen hajtok, hogy ne feledjek semmit, hisz annyi elveszett dolog közül az agyam hiányzik a legjobban.”
 
Írta: joeperry | Tags: Címkék: steven tyler
| |

A bejegyzés trackback címe:

https://aerosmith.blog.hu/api/trackback/id/tr522764699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rocklud 2011.03.24. 12:32:55

Csak múló hóbort. (Amúgy jó a kis Get A Grip gyűjtemény!)

Blog.hu Sablonok (Népkert Kft.)