10
18
2009
--

Joey Kramer interjú

A backstageaxxes.com tegnap megjelent interjúja Joey Kramer-rel, a fő téma természetesen a Hit Hard c. könyv:


Helló Joey!


Szeva Gus!

Hogy vagy?

Remekül, és te?

Szintén! Szeretnék gratulálni a könyvedhez. Épp most fejeztem be, és szerintem sok depressziós ember örül most annak, hogy egy ilyen ismert név, mint te, felvállalja ezt a problémát.

Rengeteg pozitív visszajelzést kapok. Igazság szerint negatív véleményt még nem is hallottam a könyvről! Szóval elégedett vagyok.

Felhasználtad az Aerosmith életrajzi könyvét, mikor a sajátodat írtad?

Nem igazán. Ez egy teljesen önálló iromány. Nem is tudom. A sajátomnak érzem. A korábbiban nem működtem közre túl nagy mértékben. Ez a saját történetem, a saját utam, a saját élményeim az Aerosmith-ben, szubjektív szemmel. Érdekesebbnek találtam, hogy ötvözhetem a drogos, alkoholista, depressziós és egyéb élményeimet egyetlen könyvben.

Nikki Sixx-et kérted fel az előszó megírására.

Hát nem fantasztikus munkát végzett?

De igen. Csak érdekelne, miért Nikki-t választottad, és nem valakit a kortársaid közül. Talán mert ő is keresztülment azon, mint te?

Olyasvalakit kerestem, akit hasonló élmények értek az életben, aki átérzi a könyv mondanivalóját. Mondjuk úgy, benne is megvan a rock and roll szellem, átélt egy csomó szarságot, amit én is, plusz jó haverok is vagyunk.

A könyvedben feltűnt, hogy egy Miami összeomlásod után azonnal jelentkeztél az elvonón. Nagyon gyorsan történt. Előre eltervezted vagy spontán jött az ötlet?

Ahogy megérkeztem Miami-ba, érzelmileg a padlón voltam. Ott helyben döntöttem. Semmit sem terveztem el előre.

Csak mert nagyon gyors döntésnek tűnt.

Az is volt.

A Bors Őrmester forgatása közben az apukád is megjelent és először életében együtt drogozott veled. Ez milyen érzés volt?

Nagyon durva! Apám sose próbált ilyesmit azelőtt. Teljesen kiütötte magát, annyira új lehetett neki ez az élmény. Jól érezte magát, és végül megtörtént. A haverjaim és a többi srác vitték bele a rosszba, de ő imádta.

A szüleid tudtak akkoriban a drogfüggőségedről?

Nem.

Mikor derült ki? Évekkel később?

Igen, évek múlva. Ahogy otthagytam a Berklee-t és találkoztam a srácokkal, még egy The Unique 4 nevű bandában játszottam, ott kezdődött minden. Azon a nyáron Hepatitis-t kaptam. Nem Hepatitis C-t, mert intravénásan nem lőttem magam. Így indult a dolog, és már akkoriban is tudták, hogy a drogok miatt van. Ahogy hazaértem, a szüleim a tesóimmal együtt leléptek Európába, én meg otthon maradtam a nagyival lábadozni.

A könyvben említesz egy Bill Hultberg nevű papot, aki sokat segített a megtisztulásodban. Tartjátok még a kapcsolatot?

Nem igazán. Időnként beszélek vele. Remek ember, akit nagyon tisztelek, és óriási hálával tartozom neki.

Bár a könyvedre a komoly hangvétel jellemző, vannak azért vicces részek is, például ahol leírod, hogyan csináltad össze magad öntudatlanul egy megbeszélésen. Muszáj megkérdeznem, hogyan végződött a dolog? (nevet)

Óh, öregem... (nevet) Annyira kész voltam, hogy zavarba se jöttem. Istenem, de kínos volt! (nevet)

Említed, hogy az Aerosmith névvel már azelőtt előálltál, hogy beléptél volna a bandába. A könyvben nem írsz arról, végül miért ezt a nevet választottátok. Hogyan történt?

Szerintem elég jól leírtam, hogyan jött az ötlet. Voltak még jelöltjeink, a többiek is dobtak be neveket. Én már évek óta szemeztem ezzel a névvel, és amikor felvetettem, a srácoknak tetszett. Ennyi az egész.

Meséled, hogy apukád egyszer elzárta előled a dobokat, mert későn értél haza, ezért kölcsönhangszerrel kellett játszanod. A srác, akitől a dobokat kérted, pedig nem volt más, mint Steven Tyler. Így visszagondolva nem örülsz, hogy az öreged ezt tette?

(nevet) Érdekes kérdés, hirtelen nem is tudom, mit feleljek, de a helyes válasz talán az igen lenne.

Arról is szó volt, hogy Tyler és Perry gyakran mellőztek benneteket a bandában, és csak „segédekként” utaltak rátok. Éreztették is ezt veletek?

Ja. Kezdetben ez volt a helyzet. De ha belegondolsz, hogy is működik ez az egész, megérted. Az a zavaró itt, hogy az emberek nincsenek tisztában azzal, hogyan is működik egy rockbanda.

Tyler hogy reagált a könyvre?

Azt mondta, amíg igaz és őszinte, amit leírok, őt nem zavarja.

Ezt a megjelenés előtt vagy után mondta?

Is-is. De továbbra is ez a véleménye. Tisztában vagyok vele, hogy néhány részlet piszkálhatja a csőrét, de ez az igazság.

Egy másik vicces rész, amikor felhívott téged az éjszaka közepén, hogy menj érte, és ő ott ácsorgott az út szélén egy basszusgitárral.

(nevet) Ja.

A sztoriból nem derül ki, hogyan került oda. Kérdezted tőle, merre járt?

Nem tudom. Nem kérdeztem. Abban a helyzetben az éjszaka közepén arra voltam a legkevésbé kíváncsi, hogy került oda.

Az ő életrajzi könyve is megjelenés előtt áll. Ő is a belső démonjairól mesél majd nekünk?

Fogalmam sincs, mert sose beszélt róla és én se kérdeztem őt. Szerintem nagy meglepetés lesz a tartalma mindannyiunknak.

Mi lesz az Aerosmith-szel, ha Steven válla rendbejön? Befejezitek végre az új stúdiólemezt?

Nagyon remélem.

Hogy haladtok vele?

Kicsit már dolgoztunk rajta. Van néhány koncertünk októberre, de aztán visszatérünk rá.

A könyvedben egy csomó képen látni egy kis plüssállatot, ami az egyik dobon ül. Ennek mi a története?


Ő Willy, a kabalám.

Aha... Ezt nem tudtam. Akkor gondolom, még ma is veletek van, igaz?

Igen. Igen. Kipofoztuk, újratömtük. Új szemeket kapott és az arcát is felvarrattuk. Hosszú ideje velünk van már.

A rajongóid biztos tudják, hogy imádod a kocsikat. Hogy megy a Cadillac Mike bolt?

Remekül. Nem panaszkodom miatta.

A könyvben említed, hogy a jövőben másképp is kipróbálnád magad ezen a területen. Kitartasz emellett?

A válság miatt egyelőre pihentetem az ötletet. Ha rendeződnek a dolgok, majd visszatérek rá.

Meséled, hogy a korábbi menedzseretek, Tim Collins manipulált benneteket. Kíváncsi vagyok, vajon azóta más szemmel nézed-e a körülötted forgó embereket?


Ez létkérdés ebben a szakmában. De azoknál, akikkel most dolgozom, nincs erre szükség.

Kemény munkával érted el, hogy mára kiegyensúlyozott életet élsz. Hogy tudod ezt hosszútávon fenntartani?


Vannak bizonyos szabályok, amiket betartok. Egy 12 lépésből álló programot követek, nagyon szigorúan. A drog és alkohol iránti szenvedélyem már a múlté, nem is gondolok rájuk. Igyekszem helyesen étkezni és aludni, plusz minden nap tornázom. Nagyjából ennyi.
(...)

Írta: joeperry | Tags: Címkék: interjú joey kramer
| |

A bejegyzés trackback címe:

https://aerosmith.blog.hu/api/trackback/id/tr851458192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blog.hu Sablonok (Népkert Kft.)